23.12.2009

Pimeää.

Oon Oulussa ja mulla on murrekriisi ainakin aina välillä. Joko kriiseilen siitä, että en puhu oulua tai sitten siitä, että puhun oulua. Yleiskieli vois olla ehkä hyvä kompromissi ja voisin vastata etten pidä oluesta jos joku kysyy haluanko bissee tai kalijaa. Olin myös hieman pihalla kun menin bussilla Toppilasta Heikkilänkankaalle enkä tiennyt paljonko lippu ehkä maksaa, vaikka ajattelinkin että 2,90 voisi olla oikea hinta. Busseihin oli tullut uudet kortinlukijatkin! Hämäävää. Mun kortti on varmaan jopa tallella. Harmi ettei Oulussa toimita arvolla, se olis kätevää tällaiselle säännöllisen epäsäännöllisesti paikkakunnalla olevalle.

Mulla on myös hieman pilkkukriisi. Olen viimeisen parin kuukauden aikana havainnut Susannan kertomana, että mä en käytä pilkkuja. Ja nyt yritän käyttää niitä paljon, tai ainakin riittävästi, musta vaan tuntuu että tungen ne aina vääriin paikkoihin.

Tuntuu oudolta kun ei ole koulua ikuisuuksiin. Tammikuussa alkaa harjoittelu, eikä meillä ole normaalia opetusta ennen sitä. Eli luokan nään helmikuussa. Sit on taas kohta heti toinen harjoittelu, jota paikkaa mulla ei vielä ole. Vois ehkä harkita sen etsimistä piakkoin. Sit vielä muutama viikko koulua ja alkaakin kesäloma.

Tällä viikolla oli vielä koulua. Maanantaina siis oli patofysiologian tentti. Kysyttiin epäspesifiä tulehdusta, gynekologisia irtosolunäytteitä ja syöpää. Jätin vastaamatta epäspesifiin tulehdukseen kun en jaksanut jäsentää ajatuksiani niin paljoa että olisin kyennyt kirjoittamaan kaikki toisiinsa vaikuttavat asiat paperille sanamuodossa. Mä en edelleenkään käsitä oikein miten mä onnistun käyttään tenteissä niin paljon aikaa. Taas istuin melkein koko tunnin ja tunnin siis olisi saanut istua. Hienosti olen myös jo unohtanut osan asioista. Tentissä osasin käyttää oikeaa sanaa benignin kasvaimen kasvutavasta. Alkoi muistaakseni e-kirjaimella. Tiedättehän, maligni kasvain kasvaa infaltriivisesti, miten beningi kasvain kasvaa? Jos tuo infaltriivinenkaan siis on infaltriivinen, voihan se olla että muistan senkin väärin. Minua saa valaista jos tietää.

Melkein alkaa jo tuntua joululta. Maanantaina siis oli vielä koulua, illan vietin junassa ja yön Toppilassa. Siitä asti oon ollu äitillä Heikkilänkankaalla. Oon juonu glögiä, syöny joulutorttuja ja hakenu äitin kanssa kuusen. Huomenna vois sit syödä lisää torttuja ja juoda glögiä ja syödä ja syödä ja syödä. Ja katsoa telkkaria Aaton kanssa. Hieno suunnitelma.

Aato on hieno mies. Se on kasvanu taas ihan älyttömän paljon.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Eikös ne olleet Ekspansiivinen kasvutapa ja infiltratiivinen. :)

T. Emmi

Pirianna kirjoitti...

Voivat hyvinkin olla : D