14.4.2008

Torstaina oli hassu päivä.

Olipa kerran torstai jollon tapahtui monta asiaa joita ei aiemmin ollut tapahtunut. Paiva alkoi normaaliin aikaan, herasin kaheksan aikaan ja sain lapset taas hoitoon. Lahettiin jossain valissa Maijan, joka tuli mua tanne kattomaan pariksi paivaksi, ja lasten kanssa kavelylle ja kauppaan. Kiitos Maijan mun ei tarvinnut ottaa lapsia mukaan keskustan Albert Heijnin sisalle. Ostin Latelle olutta. Ja multa kysyttiin henkkarit! En meinannut tajuta mita myyja mulle puhui, hollanniksi viela. Jarkytyin kun tajusin. Taallahan siis saa ostaa mietoja 16-vuotiaana, eli ilmeisesti myyja ajatteli etta saatan olla 15. No, vastapainona tuolle multa on kysytty monesti etta onko Aino mun. Aino siis on 3.5 vuotta.
Sen jalkeen jatkettiin kavelya. Sataman (yhden niista) kohdalla meita tuli vastaan turisteja! Niita oli noin 30, aksentti kuulosti amerikkalaiselta. Keski-ika oli noin 60. Kerran aiemmin oon nahnyt aasialaisen miehen ottavan kuvan Stadhuisista, mutta se ei takaa etta kyseinen mies olisi ollut turisti. Muuten mitaan turisteihin viittaavaa en oo nahny taalla aiemmin.
Illalla kun Late oli tullut vihdoin kotiin, tai oikeastaan aiemmin kuin oletin eli yhdeksan aikaan, ja oltiin saatu lasilliset rose-viinia juotua lahdettiin Maijan kaa kavelylle leikkipuistoon. Matkalla tormattiin mun tuttuun! Remco oli ollu kaverinsa kanssa jossain ja tormasivat sitte meihin. Maija sano etta tuttuihin tormaaminen on jotenki ominaista mulle. Ei siis ihmekaan etta mulla on ollu hieman ikava sita etta tormais randomisti kadulla johonki tuttuun. Nyt ma siis sen tein, ensimmaista kertaa kolmeen kuukauteen.
Sitten kun oltiin tulossa takasin pain, sellainen paissaan oleva mies rupes seuraan meita. Puhuttiin jotain Maijan kanssa suomeksi jotta herra olisi tajunnut haipya siita. No, eihan se tajunnu, ja mua rupes arsyttaan etta se seuraa. En halunnu puhua sille englantia ku se olis saattanu vaa innostaa kyseista henkiloa lisaa. Aiottiin myos kavella viela vahan Maijan kaa, mutta jos herra jatkaa seuraamista olisi pitanyt valita lyhin reitti kotiin. Ja jos herra olisi seurannut kotiin asti, no kuka tietaa olisko se ollu siella seuraavanakin paivana. No, mina sitten sanoin kauniilla selkealla suomen kielella erittain ystavalliseen savyyn:"Voisitkos sina ystavallisesti vaikka painua vittuun siita?" Uskomatonta kylla, herra jai pyoransa kanssa juuri siihen paikkaan : D

1 kommentti:

Pivi kirjoitti...

Asenteen ymmärrän hyvin, mutta kuka sulle on opettanut moista kielenkäyttöä???
-Mamma-