25.6.2010

Ilma jota hengitämme samaa ilmaa on.

Päätin olla viettämättä juhannusta. Mua ahdistaa yleiset oletukset. Niinpä mä kävin eilen kaupassa ja ostin palapelin. Tänään olen koonnut palapeliä, lueskellut ja syönyt. Siivosin myös hieman, mutten kovin paljoa. Palapeliä varten jouduin hieman järjestelemään tavaroita uudelleen, toisinsanoen tyhjentämään pöydän. Lisäksi olen näyttänyt tänään kamalalta.

Palapelistä tulee hieno. Meinasin tuskastua kaupassa, kun siellä oli vaan palapelejä, joissa oli liian vähän paloja, ja neki, joissa olis ollu melkein riittävästi paloja (eli 500) oli jotain aivan typeriä. Sitten käännyin ympäri lähteäkseni ja huomasin käytävän toisella puolella sekalaisella pöydällä olevan 1500 palan palapelejä. Päälimäisen kuvakin oli siedettävä: joku hieman luminen linna. Huomasin, että kaikissa neljässä palapelissä on eri kuva. Kolmannen kohdalla koin ahaa-elämyksen. Se voisi olla eräs silta Firenzessä. Ostin sen. Tarkistin kotona. Ponte vecchiohan se. Nyt siis kokoan kuvaa paikasta, jossa olen ollut.

Huomasin eilen, että tulen normaalia huomattavasti paremmin toimeen skitsofreenikoiden kanssa.

Ei kommentteja: